Kinderneuropsychologie-voorjaar 2021 (Zwolle)

Kinderneuropsychologie-voorjaar 2021 (Zwolle)

Kinderneuropsychologie (KIN) Centraal in deze cursus staat de ontwikkeling van de hersenen in samenhang met de psychologische ontwikkeling. Speciale aandacht wordt besteed aan de nieuwste inzichten in de genetica. Die hebben een geheel nieuw licht geworpen op het begrijpen van autisme, ASS, ADHD, dyslexie, neurofibromatose, e.a. Motorische problemen als gevolg van een hersenbeschadigingen rond de …

Kinderneuropsychologie – najaar 2021 (Haarlem)

Kinderneuropsychologie – najaar 2021 (Haarlem)

Kinderneuropsychologie (KIN) Centraal in deze cursus staat de ontwikkeling van de hersenen in samenhang met de psychologische ontwikkeling. Speciale aandacht wordt besteed aan de nieuwste inzichten in de genetica. Die hebben een geheel nieuw licht geworpen op het begrijpen van autisme, ASS, ADHD, dyslexie, neurofibromatose, e.a. Motorische problemen als gevolg van een hersenbeschadigingen rond de …

Het plastische brein-2021

Het plastische brein-2021

Het plastische brein (Plast) De rol van plasticiteit bij ontwikkeling, leren en herstel na hersenbeschadiging en bij pijn. Wij zijn nu tot het inzicht gekomen dat hersenen en zenuwcellen voortdurend van eigenschappen veranderen, ook bij volwassenen. Het leren van vaardigheden (pianospelen, tennissen etc) heeft zijn biologische basis in deze plasticiteit. Herstel na hersenbeschadiging blijkt te …

Neurorevalidatie in de eerste lijn-2021

Neurorevalidatie in de eerste lijn-2021

Blended learning onderwijs Het contactonderwijs vindt plaats op 15 en 29 juni 2021 in Haarlem. Voorafgaand aan de fysieke bijeenkomsten volgt u in eigen tijd het online onderwijs. Het online onderwijs is toegankelijk vanaf 7 en 16 juni 2021. Neurorevalidatie in de eerste lijn (NR 1e lijn) De patiënt met hersenbeschadiging (CVA, trauma) komt na …

Cognitieve problemen en gedragsverandering na hersenbeschadiging-2021

Cognitieve problemen en gedragsverandering na hersenbeschadiging-2021

Cognitieve problemen en gedragsverandering na hersenbeschadiging – een overzicht Na hersenbeschadiging zijn veranderingen in motoriek veelal het duidelijkst zichtbaar maar vaak blijken juist cognitieve problemen en veranderingen in gedrag van essentiële betekenis voor adequaat dagelijks functioneren. Deze dag biedt een introductie in de neuroanatomie van cognitie en gedrag en een overzicht van cognitieve stoornissen en …

Neurorevalidatie voor logopedisten-2021

Neurorevalidatie voor logopedisten-2021

Over de invloed van cognitieve en gedragsmatige stoornissen na hersenbeschadiging op logopedische diagnostiek en behandeling. Zie jij in de dagelijkse praktijk regelmatig mensen met logopedische problemen na hersenbeschadiging (bijv. afasie, dysartrie, dysfagie)? Dan is het belangrijk om tijdens je diagnostiek en behandeling rekening te houden met de invloed van cognitieve problematiek. In deze cursus wordt …

Neurorevalidatie deel 2: Neuro-interventie-2021

Neurorevalidatie deel 2: Neuro-interventie-2021

Opleiding Neurorevalidatie De opleiding Neurorevalidatie bestaat uit twee delen: Neurorevalidatie deel 1 (NR1), en deel 2: Neuro-interventie (NR2). Behalve presentaties door docenten zijn er practica en werkgroepen, alsmede inbreng van eigen casuïstiek. Het is mogelijk de twee delen over meer jaren te verspreiden. Download brochure Opleiding Neurorevalidatie NR2: Neurorevalidatie deel 2: Neuro-interventie Deel 2 van deze …

Neurorevalidatie deel 1: Probleemanalyse-2021

Neurorevalidatie deel 1: Probleemanalyse-2021

Opleiding Neurorevalidatie De opleiding Neurorevalidatie bestaat uit twee delen: Neurorevalidatie deel 1 (NR1), en deel 2: Neuro-interventie (NR2). Behalve presentaties door docenten zijn er practica en werkgroepen, alsmede inbreng van eigen casuïstiek. Het is mogelijk de twee delen over meer jaren te verspreiden. Download brochure Opleiding Neurorevalidatie NR1: Neurorevalidatie deel 1: Probleemanalyse Deel 1 van …

Neurorevalidatie voor logopedisten-2020

Neurorevalidatie voor logopedisten-2020

Over de invloed van cognitieve en gedragsmatige stoornissen na hersenbeschadiging op logopedische diagnostiek en behandeling. Zie jij in de dagelijkse praktijk regelmatig mensen met logopedische problemen na hersenbeschadiging (bijv. afasie, dysartrie, dysfagie)? Dan is het belangrijk om tijdens je diagnostiek en behandeling rekening te houden met de invloed van cognitieve problematiek. In deze cursus wordt …

Van neuropsychologisch onderzoek naar de praktijk (NPO)

Van neuropsychologisch onderzoek naar de praktijk (NPO)

Van neuropsychologisch onderzoek naar de praktijk (NPO), één dag Neuropsychologische functiestoornissen treden vaak op na hersenbeschadiging (CVA, trauma) en kunnen de oorzaak zijn van veel problemen in het dagelijks leven: moeite met aankleden, verdwalen, angst in een vreemde omgeving, onbegrepen gedrag etc. Het goed in kaart brengen van deze stoornissen is daarom van groot belang. …

Het plastische brein

Het plastische brein

Het plastische brein (Plast), één dag De rol van plasticiteit bij ontwikkeling, leren en herstel na hersenbeschadiging en bij pijn. Wij zijn nu tot het inzicht gekomen dat hersenen en zenuwcellen voortdurend van eigenschappen veranderen, ook bij volwassenen. Het leren van vaardigheden (pianospelen, tennissen etc) heeft zijn biologische basis in deze plasticiteit. Herstel na hersenbeschadiging …

Pagina 1 van de 3

Nieuwsbrief

Ons brein heeft nog veel geheimen, maar vanuit de neurowetenschap weten wij steeds meer. Wil jij op de hoogte blijven, schrijf je dan in en ontvang onze nieuwsbrief.