Kinderneuropsychologie-2021

Kinderneuropsychologie-2021

Kinderneuropsychologie (KIN), vijf dagen Deze cursus belicht de normale ontwikkeling van hersenen en gedrag als basis voor het begrijpen van afwijkingen. De neuropsychologische gevolgen van verworven hersenbeschadiging en van ontwikkelingsstoornissen komen aan de orde, zoals autisme, dyspraxie, DCD, VSLD, ADHD en dyslexie. De grote diversiteit van stoornissen en problemen, en van aanpak en interventies zal …

Het plastische brein-2021

Het plastische brein-2021

Het plastische brein (Plast), één dag De rol van plasticiteit bij ontwikkeling, leren en herstel na hersenbeschadiging en bij pijn. Wij zijn nu tot het inzicht gekomen dat hersenen en zenuwcellen voortdurend van eigenschappen veranderen, ook bij volwassenen. Het leren van vaardigheden (pianospelen, tennissen etc) heeft zijn biologische basis in deze plasticiteit. Herstel na hersenbeschadiging …

Neurorevalidatie in de eerste lijn-2021

Neurorevalidatie in de eerste lijn-2021

Blended learning onderwijs Het contactonderwijs vindt plaats op 15 en 29 juni 2021 in Haarlem. Voorafgaand aan de fysieke bijeenkomsten volgt u in eigen tijd het online onderwijs. Het online onderwijs is toegankelijk op 7 en 16 juni 2021. NR 1e lijn: Neurorevalidatie in de eerste lijn, drie dagen. De patiënt met hersenbeschadiging (CVA, trauma) …

Cognitieve problemen en gedragsverandering na hersenbeschadiging-2021

Cognitieve problemen en gedragsverandering na hersenbeschadiging-2021

Cognitieve problemen en gedragsverandering na hersenbeschadiging – een overzicht, één dag Na hersenbeschadiging zijn veranderingen in motoriek veelal het duidelijkst zichtbaar maar vaak blijken juist cognitieve problemen en veranderingen in gedrag van essentiële betekenis voor adequaat dagelijks functioneren. Deze dag biedt een introductie in de neuroanatomie van cognitie en gedrag en een overzicht van cognitieve …

Neurorevalidatie voor logopedisten-2021

Neurorevalidatie voor logopedisten-2021

Over de invloed van cognitieve en gedragsmatige stoornissen na hersenbeschadiging op logopedische diagnostiek en behandeling. Zie jij in de dagelijkse praktijk regelmatig mensen met logopedische problemen na hersenbeschadiging (bijv. afasie, dysartrie, dysfagie)? Dan is het belangrijk om tijdens je diagnostiek en behandeling rekening te houden met de invloed van cognitieve problematiek. In deze cursus wordt …

Neurorevalidatie deel 2: Neuro-interventie-2021

Neurorevalidatie deel 2: Neuro-interventie-2021

Opleiding Neurorevalidatie De opleiding Neurorevalidatie bestaat uit twee delen: Neurorevalidatie deel 1 (NR1), en deel 2: Neuro-interventie (NR2). Behalve presentaties door docenten zijn er practica en werkgroepen, alsmede inbreng van eigen casuïstiek. Het is mogelijk de twee delen over meer jaren te verspreiden. Download brochure Opleiding Neurorevalidatie NR2: Neurorevalidatie deel 2: Neuro-interventie, zes dagen Deel 2 …

Neurorevalidatie deel 1: Probleemanalyse-2021

Neurorevalidatie deel 1: Probleemanalyse-2021

Opleiding Neurorevalidatie De opleiding Neurorevalidatie bestaat uit twee delen: Neurorevalidatie deel 1 (NR1), en deel 2: Neuro-interventie (NR2). Behalve presentaties door docenten zijn er practica en werkgroepen, alsmede inbreng van eigen casuïstiek. Het is mogelijk de twee delen over meer jaren te verspreiden. Download brochure Opleiding Neurorevalidatie NR1: Neurorevalidatie deel 1: Probleemanalyse, acht dagen Deel …

Neurorevalidatie voor logopedisten-2020

Neurorevalidatie voor logopedisten-2020

Over de invloed van cognitieve en gedragsmatige stoornissen na hersenbeschadiging op logopedische diagnostiek en behandeling. Zie jij in de dagelijkse praktijk regelmatig mensen met logopedische problemen na hersenbeschadiging (bijv. afasie, dysartrie, dysfagie)? Dan is het belangrijk om tijdens je diagnostiek en behandeling rekening te houden met de invloed van cognitieve problematiek. In deze cursus wordt …

Van neuropsychologisch onderzoek naar de praktijk (NPO)

Van neuropsychologisch onderzoek naar de praktijk (NPO)

Van neuropsychologisch onderzoek naar de praktijk (NPO), één dag Neuropsychologische functiestoornissen treden vaak op na hersenbeschadiging (CVA, trauma) en kunnen de oorzaak zijn van veel problemen in het dagelijks leven: moeite met aankleden, verdwalen, angst in een vreemde omgeving, onbegrepen gedrag etc. Het goed in kaart brengen van deze stoornissen is daarom van groot belang. …

Het plastische brein

Het plastische brein

Het plastische brein (Plast), één dag De rol van plasticiteit bij ontwikkeling, leren en herstel na hersenbeschadiging en bij pijn. Wij zijn nu tot het inzicht gekomen dat hersenen en zenuwcellen voortdurend van eigenschappen veranderen, ook bij volwassenen. Het leren van vaardigheden (pianospelen, tennissen etc) heeft zijn biologische basis in deze plasticiteit. Herstel na hersenbeschadiging …

Neurorevalidatie in de eerste lijn

Neurorevalidatie in de eerste lijn

In verband met de maatregelen rond het Corona-virus wordt deze cursus in het voorjaar van 2020 als blended-learning onderwijs aangeboden. NR 1e lijn: Neurorevalidatie in de eerste lijn, drie dagen. De patiënt met hersenbeschadiging (CVA, trauma) komt na ziekenhuis of revalidatie weer thuis, en probeert zijn leven (werk, gezin, hobby etc.) weer op te pakken. …

Pagina 1 van de 3

Nieuwsbrief

Ons brein heeft nog veel geheimen, maar vanuit de neurowetenschap weten wij steeds meer. Wil jij op de hoogte blijven, schrijf je dan in en ontvang onze nieuwsbrief.